انتخابات بیمار یا بیمار انتخابات؟ واکاوی مرضی که رهبری از آن سخن گفت

دمرض انتخاباتیر فروردین 88 مطلبی نوشتم با عنوان «انتخابات بیمار یا بیمار انتخابات» تیتری که اخیراً رهبری هم به نحوی آن را تأیید کردند: «برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده‌اند که دائم در نزدیک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا می‌دمند و نعمت بزرگ انتخابات را با این حرف‌ها خراب می‌کنند.»

براستی علت نگراني هاشمي از سلامت انتخابات چيست؟ و چرا افاضات هاشمی بلافاصله تیتر اول بی‌بی‌سی شد؟ به گزارش شبکه ایران، هاشمی رفسنجانی در همایش 30 سال قانونگذاری اظهار داشت: “بعید است مردم ضد انقلاب شوند، اما اگر احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت‌شان بی اثر است و متولیانی پیدا می‌شوند که رأی آن‌ها را هر جور که می‌خواهند، می‌خوانند، آنگاه دلسرد می‌شوند.” با زیر سوال رفتن سلامت انتخابات، هرگونه نتیجه غیر مطلوب در انتخابات آتی مصادره ‌می‌شد.

نائب امام عصر عج در ۱۹ دی ۸۶ در دیدار با مردم قم با اظهار تأسف از برخی سخنان در خصوص مراقبت از تخلف در انتخابات تأکید کردند: «در 28 سال گذشته همواره انتخابات در این کشور در سلامت کامل برگزار شده است. چرا برخی افراد با این سخنان که امیدواریم از روی غرض ورزی نباشد به حیثیت انتخابات خدشه وارد می کنند.»

بيانات ولیّ امر مسلمین در حرم  امام رضا (ع) نوروز 1388: «انتخابات به فضل الهى و به حول و قوه‏ الهى انتخابات سالمى است. من مى‏بينم بعضى‏ها در انتخاباتى كه دو سه ماه ديگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع كرده‏اند به خدشه كردن. اين چه منطقى است؟ اين چه فكرى است؟ اين چه انصافى است؟ اين همه انتخابات در طول اين ۳۰ سال انجام گرفته است – در حدود ۳۰ انتخابات – مسئولان وقت در هر دوره‏اى رسماً متعهد شده‏اند و صحت انتخابات را تضمين كرده‏اند، و انتخابات صحيح بوده است؛ چرا بيخود خدشه ميكنند، مردم را متزلزل ميكنند، ترديد ايجاد ميكنند؟»

رفسنجانی در نماز جمعه ۷ فروردین ۸۸ : «مقام معظم رهبری همچنین تاکید داشتند که انتخابات باید سالم برگزار شود و شکی نیست که مردم ما انتخابات مغلوط را نمی‌پذیرند».

امیدواریم این تحریف قبیح، فقط به دلیل کهولت سن و ضعف حافظه هاشمی بوده باشد! چون رهبرمان هرگز نفرمودند که انتخابات باید سالم باشد. چه رسد به تاکید بر آن! هاشمی بعد از شکست در دور دوم انتخابات نهم ریاست جمهوری نیز سلامت انتخابات را مورد تردید قرار داده بود.

همچنین ببینید

امر رهبری به فیلتر سلطه دشمن در فضای مجازی

هندسه فرمایش‌های ولیّ امر درباره فضای مجازی به نام خدای مهرای ویژامهر و سلام بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *