انتساب یک بیانیه مشکوک و عجیب به علامه جوادی

📚 پیام نسبت داده شده به آیهالله جوادی حفظه الله درباره هاشمی، از نظر اضطراب شدید متن، اشتباه در جمله بندی، ادبیات غیرفنی و محتوای مغلوط، نمی‌تواند رشحات قلم آیه الله جوادی به عنوان مفسر حامی ولایت فقیه باشد؛ لذا نقد این نوشته، ربطی به جایگاه وزین آیهالله جوادی ندارد.

نوشته ابتدا با تمجیدهای کذایی از هاشمی و با استناد به زیارت جامعه، می‌رساند که هاشمی در تحقیقاتش، «مُحقِّقٌ‏ لما حَقَّقتُم‏ مُبطِلٌ لما أَبطَلتم» بوده است!

اما احقاق حق و ابطال باطل هاشمی در این نوشته، چیست؟ #ابطال ولایت فقیه!

بیانیه می‌گوید «علاقه» فقهی هاشمی این بود که «حکومت دینی تشکیل شود قانون آن دینی، افراد هم قانون‌مدار و محصول آن هم فتواهای دینی و گرایش‌های روایی باشد. فقیه نام‌آوری هم در رأس این سیاست و حکومت قرار بگیرد تا از راهنمایی آن فقیه جامع، جامعه اسلامی طرْفی ببندد.»

۳تأمل

آ. فقه شده امری علاقه‌ای!؟

 ب. «حکم» ولیّ امر شده فتواهای فقها!؟

 ج. اضطراب عجیب محتوایی: فتوا، محصول حکومت است!؟

 د. «ولیّ امر» شده فقیه نام‌آور!

 ه. کارکرد ولیّ امر شده #راهنمایی کردن؟!

 و. وظیفه جامعه: از راهنمایی‌های وی #طرْفی بربندد!

ز. ادبیات غیرفنی (طرْف بربستن) متناسب با چیست؟ #کرسی فقه یا کرسی شعر؟!

ح. وهن علمی: «فقیه نام آوری در #رأس این سیاست و حکومت قرار بگرید» اما #نظرنهایی با این راس نباشد!؟ چون نوشته در ادامه می‌گوید: «شورای فقهی به #نظر واحد می‌رسد و از آن نظر واحد، #جامعه پیروی می‌کند.»!

این حرفها ذخیره استراتژیکی برای بُغاه فتنه‌ی «مرگ بر اصل #ولایت_فقیه» است. نقش اکبر و عفت و فائزه و مهدی در فتنه باغیان چه بود؟

🚨 اوج تأسف: «نکته دیگری که در جامعیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از نظر فقهی و قرآنی … است این است که در سوره مبارکه «آل عمران» قرآن کریم همان طوری که #نظام ارباب و رعیتی مادی و اقتصادی را کلاً محکوم می‌داند، #نظاماربابورعیتیفقهی و فرهنگی را هم محکوم می‌داند؛ می‌فرماید هیچ پیامبری کتاب الهی را رهنمودهای الهی را دریافت نکرد بعد به مردم بگوید: «ما کان لبشر أن یؤتیه اللهُ الکتابَ و الحکم و النبوه ثم یقولَ للناس کونوا عبادا لی من دون الله» فرمود #هیچ پیامبری، #هیچ امامی، هیچ ولی‌ّای از اولیا الهی، معارف آسمانی را از خدا دریافت نکرد که بعد مُجاز باشد برابر #قانون منحوس #ارباب و رعیتی عمل کند بگوید 👈 #حرف مرا بپذیرید اندیشه مرا ارج بنهید، هیچ پیامبری نمی‌گوید به طرف من گرایش پیدا کنید که #من بشوم معبود شما … [چون] که این یک #نظام پوسیده و منحوس #ارباب و رعیتی فرهنگی است 👈 #لذا مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی #شورای فقهی را پیشنهاد می‌داد که #مبادا تک‌رأی بودن، یک نظر خاص داشتن بر جامعه حاکم باشد و مردم ناچار باشند از یک رأی پیروی کنند؛ البته #شورای فقهی به #نظر واحد می‌رسد و از #آن نظر واحد #جامعه پیروی می‌کند.

تأمل

۱. نوشته در اسلوب «قول جازم»؛ (نفی تک‌رأیی و اثبات رأی شورا)، هاشمی را مُبطل نظریه #ولایت فقیه امام و اصل ۵۷ قانون اساسی می‌داند!
آ. آیا «مرگ اصل ولایت فقیه» یعنی «محقق لما حققتم»؟ یا یعنی ابطال چیزی که رقاصه‌های لوس‌آنجلس و موساد و سیا خواهان ابطالش بوده‌اند؟

ب. مگر در ولایت‌فقیه، کسی می‌گوید که #مردم باید ولی‌فقیه را عبادت کنند؟ که آیه (کونوا عباداً لی) آورده شده؟! مگر جز این است که این کار «کفر» است؟ آیا ولایت فقیه را باید با این تصویرسازی کفری و ادبیات نفرت‌زا و «منحوس» به خورد شیعیان امام صادق (ع) داد؟

ج. قرینه: برخلاف ادعای این بیانیه، علامه جوادی در تفسیر این آیه، اصلا سخن از «قانون ارباب و رعیتی مادی یا فرهنگی» نیاورده‌اند.

۲. رکن اسلام، ضرورت دستوردادن پیامبر و امام و لزوم #پذیرش آن از سوی همگان است؛ بنابراین ادعای این بیانیه، نسبتی با دین و علامه جوادی ندارد!
۳. آیا هیچ پیامبر و امام و ولییّ گفته است که حکم ولیّ امر، حجت نیست؟ چه رسد که آن را قانون منحوس «ارباب و رعیتی فرهنگی» بداند

۴. اگر ارباب‌ها پنج نفر شدند و مردم موظف به عمل به دستورات آنها شدند، آیا دیگر نظام منحوس ارباب و رعیتی نیست؟! اگر رأی ها دو به دو مساوی شد و نفر فرد هم ممتنع بود، چه باید کرد؟

۵. مگر ولی‌امر، شورای فقهی ندارد؟! فرق فقهی #مشورتاسلامی (اذا عزمت) با #شورایعمر چیست؟

تطهیر نماز جمعه تفرقه‌افکن هاشمی: «اگر [هاشمی] تحلیلاتی در #نماز_جمعه و غیر نماز جمعه داشت واقعاً محققانه بود»

👈امام خامنه‌ای: «چنانچه دیدیم تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزه علمیه قم #انقلاب‌زدایی کنند، باید #احساسخطر کنیم … یک‌وقت هست که صریحاً با انقلاب مخالفت نمیشود، [اما] با #مبانیومبادی #اعتقادیانقلاب مخالفت میشود؛ #روی_اینها باید حسّاس بود»۲۵/۱۲/۹۴

🌹با ولی‌فقیه باشیم، تا باشیم؛ چون هستند کسانی که نیستند
http://Eitaa.com/abarin

همچنین ببینید

امر رهبری به فیلتر سلطه دشمن در فضای مجازی

هندسه فرمایش‌های ولیّ امر درباره فضای مجازی به نام خدای مهرای ویژامهر و سلام بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *