در شب قدر ایران، قرآن بر «سر» میز مذاکرات یا گزینه زیر میز مذاکرات!

مذاکره-با-شیطانبی اعتنایی به هشدار صریح خداوند در قرآن، بزرگترین مهجوریت قرآن در ماه قرآن است که در ادبیات «توافق با آمریکا» در حال انجام است. یادمان نرود که قرآن کتاب سیاست و روابط بین الملل است و اگر خواندن و بر سرگرفتن آن ثوابی هم دارد، به خاطر کارایی آن است!به غیر از رهبری و بسیاری از مردم که به دشمنی چون آمریکا و عهد و پیمان او اعتماد ندارند و بر اساس منطق قرآن کریم و وحی الهی، به توافق خوب هم خوش باور نیستند، عموم رسانه ای ها دائماً می گویند توافق می شود! توافق نمی شود! کسی نمی گوید که اصلا مساله چیز دیگری است؛ پیمان با کسانی که قران قول نقض پیمان آنان داده است و خودشان نیز صدها بار این پیشگویی قرآن را با نقض مکرر عهد و پیمان ثابت کرده اند، چه سودی دارد؟ جز بازی با قرآن و کاسبی با مذاکره برای جلب رأی برخی از مردم!

دائماً سوال می شود که: توافق می شود یا نمی شود؟ این که توافق بشود یا نشود، مساله تعیین کننده ای در تأمین منافع مشروع ما نیست؛ حتی اگر به فرض بسیار اندک، توافق خوب هم باشد، باز هم توافق با پیمان شکن، بد خواهد بود؛ چون بی شک به آن عمل نخواهد شد:

«کیفَ یکونُ لِلْمُشْرِکینَ عَهْدٌ عِندَ اللَّهِ وَ عِندَ رَسُولِهِ إِلَّا الَّذِینَ عَاهَدتُّمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الحَرَامِ فَمَا اسْتَقَمُواْ لَکمْ فَاسْتَقِیمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُتَّقِینَ» قرآن کریم، سور برائت، آیه ۷) چگونه برای مشرکان پیمانی نزد خدا و رسول او خواهد بود مگر کسانی که پیشتر نزد مسجد الحرام با آنان پیمان بستید [و پیمان خود را محترم شمردند] تا زمانی که در برابر شما وفادار باشند، شما نیز وفاداری کنید، که خداوند پرهیزگاران را دوست دارد!

یعنی ما همه امتیازات را می دهیم و آنها تا «جایی که زورشان برسد، نه تنها هیچ امتیازی نمی دهند؛ بلکه بر ظلم و تجاوز و تحریم و … می افزایند: «کیفَ وَ إِن یظْهَرُواْ عَلَیکمْ لَا یرْقُبُواْ فِیکمْ إِلاًّ وَ لَا ذِمَّةً یرْضُونَکم بِأَفْوَاهِهِمْ وَ تَأْبی‏ قُلُوبُهُمْ وَ أَکثَرُهُمْ فَاسِقُونَ» (قرآن، برائت، آیه۸) چگونه [پیمان مشرکان ارزش دارد]، در حالی که اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه [پیمان تکوینی ] خویشاوندی با شما را می‏کنند، و نه پیمان [لفظی و حقوقی] را؟! شما را با زبان خود خشنود می‏کنند، ولی دلهای شان سر باز می زند و بیشتر آنها فرمانبردار نیستند![۱]

این سخن صریح قرآن است که: آنان با زبان شما را گول می زنند و در عمل پیمان شکنی خواهند کرد! آیا ما ایمان خود را به قرآن ثابت خواهیم کرد؟ یا بدتر از کشیش جونز که اقدام به سوزاندن قرآن کرد، به خاطر رأی احتمالی برخی از مردم، مفاهیم قرآن را می سوزانیم! قرآن کلام خداوند است، کلام خدا را بازی با رأی مردم و کاسبی با مذاکره نفروشیم! در شب قدر ایران، باید قرآن را بر سر خود بگیریم نه این که به زیر میز مذاکره بگذاریم!

——————————————–

[۱]. این سخنان قرآن یک قاعده کلی درباره رابطه مشرکین با مؤمنین است و نه یک قضیه تاریخی و مربوط به یک گروه خاصی. به همین دلیل در آیه دهم همین سوره، اشاره ای به کلی بودن این قاعده دارد: «لَا يَرْقُبُونَ فی مُؤْمِنٍ إِلاًّ وَ لَا ذِمَّةً وَ أُوْلَئكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ» قرآن، سوره برائت، آیه ۱۰٫ این که صلح حدیبیه بسته شد، به دلیل آن بود که مسلمانان رو به قدرت حرکت می کردند، و در آینده دشمن نمی توانست عهد شکنی کند نه این که نخواهد عهد بشکند. نه الان که دولت عملاً اقتصاد مقاومتی و توان داخلی را رها کرده است و رئیس جمهورش در سخنانی دور از شأن چنین جایگاهی می گوید که خزانه ما خالی است و آب ما هم به مذاکره بسته است و از موضعی ذلیلانه سخن می گوید! هر چند این سخنان غلط، به عنوان سند رسوایی سیاسی در تاریخ ایران ثبت خواهد شد، اما در کربلا، حقیقتاً آب هم به مذاکره بسته بود و امام حسین (ع) مذاکره نکرد. البته وضعیت این زمان وضعیت شعب ابی طالب و کربلا نیست و ما در وضعیت بدر و خیبریم و قطعا اگر مقاومت کنیم، کربلا رخ نخواهد داد و وضعیت حدیبیه و فتح مکه پیش خواهد آمد. اما اگر کسانی اقتصاد مقاومتی را نادیده بگیرند و به کاسبی با مذاکره برای رأی برخی از مردم برخیزند و کربلا را درس مذاکره!! بدانند، باید مثل عبدالله بن عمر که با دست ولایت بیعت نکرد، با پای حجاج بن یوسف بیعت کنند!

همچنین ببینید

ابرکاوی زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی

آیت‌الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی و اصلاح حوزه «حاج آقا عبدالله: به اتفاق آقای …

یک دیدگاه

  1. 😱هشدار !!! هشدار !!! هشدار😱
    😭😭خدا به ملت ایران رحم کند 😭😭
    در دهه فجر که اوج افتخار ایران اسلامی بود سبد کالایی بر امت تحمیل کردند و گفتند از پول آزاد شده آمریکاست!!!!!!!!

    در روز انرژی هسته ای هم که اوج افتخار دیگری برایمان بود امسال خبری از افتخار جدید نداشتیم جز اینکه شنیده شد دانشمندان هسته ای قرار است بازجویی شوند و سایتهای نظامی مان بازرسی و …..!!!!!!!!

    در روز آزاد سازی خرمشهر نیز که اوج افتخار ایران اسلامی بود بنزین را آزاد کردند تا …… !!!!!!!!

    در ایام رحلت امام عزیزمان نیز تحریف ایشان را در دستور کار داشتند !!!!!! که رهبر عزیزمان آنها را رسوا کردند. 

    و اما فردا روز قدس که روزی دیگر از اوج افتخارات ایران اسلامی است قرار است ….. 😱😱😱

    نکند قرار است خبر باز شدن سفارت آمریکا در ایران را مژده بدهند؟؟؟؟؟ !!!!!!!! 😱😱😱

    چرا که آقای روحانی در دیدار با اساتید دانشگاه ها گفته است: «امروز ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین كنیم تا جامعه ما بداند كه در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل كنیم.»
     
    و نیز همزمان هاشمی رفسنجانی هم در گفتگو با گاردین اعلام کرده است: «مذاکرات هسته‌ای تابوی گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند گامی بزرگ رو به جلو باشد و بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، غیر ممکن نیست اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد.»
    بیدار باشیم و برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در این شب عزیز از خدای رحیم عاجزانه و با التماس و از روی اضطرار دعا کنیم 

    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
    این المضطر الذی یجاب اذا دعا 

    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر واحفظ قائدنا الخامنه ای وانصر من نصره و اخذل من خذله وارزقنا الشهادة فی سبیل المهدی تحت رایة الخامنه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *