بر اساس پردازه (فرمول)ی که امیرالمؤمنین (ع) در حوزه انسان شناسی و جهان شناسی ارائه کرده اند، می توان تصویر بسیار جامع و دقیقی از مراتب و مراحل تحریف و ترور را ترسیم کرد که اینک اشاره ای گذرا به آن کرده، سپس به تبیین و تطبیق آن بر تحریف و ترور انقلاب اسلامی ایران می پردازیم
ابرکاوی تحریف و ترور انقلاب اسلامی
بر اساس ابرپردازه بیان شده از امیرالمؤمنین (ع) مراتب پنجگانه ای از تحریف و ترور را می توان ترسیم کرد که از عمق به سطح و مرکز به پیرامون چنین است:
آ. تحریف یا ترور در حوزه عقل (عمق حیاتی) انقلاب اسلامی (حوزه ولیّ فقیه): تحریف یا ترور تشخص انقلاب؛ تلاش برای تأثیر شیطانی بر خود ولیّ امر یا نهادسازی های شیطانی یا ترور و تخریب نهادهای برآمده از ولیّ امر
ب. تحریف یا ترور در حوزه فکر انقلاب اسلامی: تحریف یا ترور شاخص های انقلاب اسلامی؛ یعنی اندیشه های ولیّ امر؛
ج. تحریف یا ترور در حوزه قلب انقلاب اسلامی: تحریف یا ترور شخصیت ولیّ امر و محبوبیت ها و مبغوضیت های انقلاب اسلامی؛
د. تحریف یا ترور در حوزه حواس و شبکه ارتباطی انقلاب اسلامی: تحریف یا ترور تشخیص انقلاب؛
ه. تحریف یا ترور در حوزه اعضای انقلاب اسلامی: تحریف یا ترور شخص ولیّ امر یا شخص انقلاب اسلامی؛
درآمدی بر سنت قطعی تحریف و ترور در پیروی افراد بی ولایت از یهودیان
پیامبر (ص) خدا فرمودند که اگر در راه ولایت علی (ع) پایداری نورزید، … قطعاً قطعاً مو به مو از بنی اسرائیل پیروی خواهید کرد؛ حتی اگر آنان وارد لانه سوسماری شدند، شما نیز بدان وارد خواهید شد. این مطلب در منابع شیعه و سنی وارد شده است.[1]
سنت تحریف دین در میان یهودیان به سبب نقض پیمان ولایت
بنی اسرائیل به سبب نقض میثاق ولایت پذیری مورد لعنت قرار گرفتند و دلهاشان سنگ شد و وضع آنان به گونه ای در آمد که کلمات را از جایگاه خود تحریف می کردند و بهره ای که از حق داشتند را فراموش کردند و همواره تو بر یکی از خائنین آنان آگاه می شود، مگر برخی موارد … .[2]
[1]. «فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنِ اسْتَقَمْتُمْ عَلَى الطَّرِيقَةِ لِعَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي وَلَايَتِنَا[1]، أُسْقِيتُمْ مَاءً غَدَقاً وَ أَكَلْتُمْ مِنْ فَوْقِ رُءُوسِكُمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ، وَ إِنْ[1] لَمْ تَسْتَقِيمُوا اخْتَلَفَتْ كَلِمَتُكُمْ وَ شَمِتَ[1] بِكُمْ عَدُوُّكُمْ، وَ لَتَتَّبِعُنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ شَيْئاً شَيْئاً، لَوْ دَخَلُوا حجر [جُحْرَ] ضَبٍ لَتَبِعْتُمُوهُمْ فِيهِ، وَ طُوبَى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِوَلَايَةِ[1] عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ مِنْ بَعْدِي حَتَّى يَمُوتَ …». الأصول الستة عشر، دار الحديث، ص352.
[2]. «فَبِما نَقْضِهِمْ ميثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى خائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلاَّ قَليلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ» مائدة، 13.
سند فرمایش حضرت علی علیه السلام _در مراتب و مراحل پنجگانه تحریف و ترور _ را بیان کنید.
سلام برادرم
سند روایت ابرانسان شناسی ذکر شده بود.
اما تطبیق آن بر مراتب و مراحل تحریف و ترور، بیشتر جنبه تحلیلی دارد که مفصل رویش کار شده و شواهدی از قران و تاریخ قطعی اسلام برای آن داریم. اما فعلا مختصر بیان کردم. ان شاء الله باشد برای بعد.